Erzincan 2 Şubesi

2019 YILI ÜNİVERSİTE PERSONEL DEĞERLENDİRME RAPORUMUZ YAYINLANDI

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinde çalışan sendikamıza üye ve üye olmayan Akademik ve İdari Personelin problemleri tek tek sorularak ve sendikamızca analiz edilerek değerlendirme raporu hazırlanmıştır. 

Değerlendirme raporumuz, Sayın Rektör, Prof. Dr. Akın LEVENT ve Sayın Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Adnan ÖZEL'e elden teslim edilmiştir.  

Şubemiz, Üniversite Yönetimiyle gerekli toplantıları yaparak çözülmesi beklenen  konular görüşülmüştür. 

Sayın Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Adnan ÖZEL, hocamızla yapılan toplantıda sorunların çözüme kavuşması gerektiğini iletmiştir.

Sayın Rektör, Prof. Dr. Akın LEVENT hocamız raporun hazırlanmasından memnun olduğunu bildirmiş olup, çözüme kavuşması için gerekli çalışmalara başlanması talimatını vermiştir. 

Şubemiz tarafından bu toplantıların sonuçlarını idari kurul raporları hazırlanarak siz değerli üyelerimize sunulacaktır.

Şubemiz 2018 Yılında yapılan şeflik sınavının yapılması için gerekli başvuruları yapmış olup, şeflik sınavı yapılmıştır.

 Şubemiz 2018 yılında Bilgisayar İşletmeni kadrosuna geçiş yapmak isteyen personelin taleplerini değerlendirerek Personel İşleri Daire Başkanlığına resmi başvuru yapmıştır.  Başvuru sonucunda gerekli çalışmalar yapılarak Bilgisayar İşletmeni kadrolarının dağıtılması sağlanmıştır.

Şubemiz İdari personelin 3. Derece kadroya atanması taleplerini değerlendirerek bu kadroları hak eden personel isim listelerini Personel İşleri Dairesi Başkanlığına bildirmiş olup, Kadroların Resmi Gazetede yayınlanması beklenmektedir. Şubat veya Mart Ayı içerisinde sonuçlanması bekleniyor.

Üniversitemizde çalışan tüm personelin sıkıntılarının çözümü için gece gündüz çalışacağız. 

Çalışanlarımızın yararına olacak tüm işlerin yapılmasını sağlayacağız.

Siz Değerli üyelerimizin destekleriyle üniversitemizde mutlu ve huzurlu çalışma ortamlarının oluşması için elimizden gelen tüm çabayı sarf edeceğiz. 

Üniversitemizde çalışan personelimiz istek ve problemlerini her zaman şubemize iletebilirler.

 

2019 YILI ÜNİVERSİTE PERSONEL DEĞERLENDİRME RAPORU

Sendikamıza üye olan ve üye olmayan Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesinde çalışan tüm personelin görüşlerinin değerlendirilmesidir.

NO

ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARININ BEKLENTİLERİ

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER

1

AKADEMİK PERSONELE EĞİTİM

Akademik personele yurtiçi ve yurtdışı eğitim seminerlerine ve sempozyumlara katılımlarının yolluk ve yevmiyeli olarak sağlanması.

2

İDARİ PERSONELE EĞİTİM

Kurumda çalışan idari personelin çalıştığı alanda kendisini geliştirmesine yönelik kurum içi ve kurum dışı eğitimler verilmesi. Mali işlerde çalışan personelin aldığı sorumluluktan dolayı sertifikalı eğitimler verilmesi.

3

GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVLARININ AÇILMASI

Kurumda çalışan tüm personelin yararlanacağı şekilde yükselme sınavları açılmalıdır. (Şef, Yardımcı hizmetler sınıfında çalışan personelin GİH sınıfına yükselmesi, teknik okul mezunlarının tekniker ve teknisyen kadrosuna atanması, Şoförler için teknik şoför kadrosu, teknisyen kadrosunda çalışan personele tekniker kadrosuna yükselmesi için, Mühendislik bölümünden mezun olan personele mühendis kadrosuna atanması.)

4

YÖK GÖREVDE YÜKSELME SINAVLARININ YAPILMASI

Yükseköğretim kurumu tarafından yapılan görevde yükselme sınavlarının kurum tarafından değerlendirmeye alınması.

5

TAYİN İŞLEMLERİ

Kurumda uzun süre hizmet eden personele tayinde kolaylık sağlanmalıdır. Personelin fazla tayin talebi olduğu için üniversitemiz yönerge hazırlayarak personelin ileriye dönük tayin planlanması yapılması.

Eş durumundan dolayı istenen tayin talepleri değerlendirilmesi.

Engelli personelin tayin talebinin ilgili kanununa istinaden ivedili olarak değerlendirilmesi.

6

YÖNETİCİ KADROLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yönetici kadrolarına atamalarda kurumda hizmet yılı uzun olan ve tecrübe sahibi olan personellerin değerlendirilmesi. Kurum dışından atama yapılmadan önce kurum içinden şartları taşıyan personele öncelik verilmesi.

7

BOŞ KADROLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Üniversitemizde bulunan boş kadroların tüm personelimizin eğitim ve çalıştığı birimler göz önünde bulundurularak değerlendirilme sağlanması.

8

ROTASYON

Kurum içinde farklı işleri öğrenmesi ve kendilerini geliştirmeleri için personellere rotasyon yapılmasının sağlanması.

9

BİRİMLERDE İŞ YÜKÜNÜN DAĞILIMI

Üniversitemiz birimlerinin iş yoğunluklarına göre personel sayısı belirlenmesine ilişkin çalışma yapılmalı. Merkez ve ilçe birimlerde çalışan personelin dağılımı yapılırken kurumun iş yükü göz önüne alınarak personel sayısının belirlenmesinin sağlanması.

10

ÖSYM SINAV GÖREVİ VE AÇIK ÖĞRETİM SINAV GÖREVLERİ

Üniversitemiz idari ve akademik personelin açık öğretim sınavlarında ve ÖSYM sınavlarında görev alacak personelin eşit ve dönüşümlü olarak görevlendirmeler yapılmasının sağlanması.

11

ERASMUS PROGRAMLARI

Erasmus programı kapsamında katılacak idari ve akademik personelin yurtdışı eğitim programlarına kontenjan sayılarının arttırılması

12

LOJMAN DAĞITIMI VE BAKIMI

 İdari personele ayrılan lojman yüzdesi oranı yükseltilmeli. Kurumda çalışan idari personele değer verildiği bilinmesi amacıyla lojmanlardan daha fazla yararlanması

 Personele verilecek lojmanlarda eski ve yeni lojman ayrımı yapılmamalı. Eski ve yeni lojman ayrımı yapılmadan tüm lojmanların bakımları yapılmış olarak teslim edilmesi.

 Kurumda çalışan şehit ve gazi yakınlarına lojman tahsisinde ayrıcalık verilmesinin sağlanması.

13

TOKİ ÇALIŞMASI

Diğer kurumlarda olduğu gibi TOKİ ile anlaşma yapılarak personele konut edindirme ile ilgili çalışmaların yapılması

14

KREŞ HİZMETİ

Üniversitemizde çalışan personelin kreş hizmetlerinden yararlanması için gerekli çalışmaların yapılması.

15

KURUM İÇİ ATAMA

İlçe birimlerde çalışan personele çalışmış olduğu süreler göz önünde bulundurulup merkez atamalarda kolaylık sağlanması.

16

ŞOFÖRLERİN İŞ DAĞILIMI, MESAİ ÜCRETLERİ VE GÖREVLENDİRME YOLLUK ÜCRETLERİ

Kurumda çalışan Şoför sayısı az olduğundan dolayı iş dağılımı ve planlanması adaletli ve eşit olarak yapılması.

Şoförlerin mesai saatleri dışında çalışmaları sonucu mesai ücreti verilmesi Hafta sonu veya saat 17:00 den sonra çalışan şoförlerin mesai ücretlerinin ödenmesi yılsonuna bırakılmakta olup, ilgili birim tarafından ödemelerinin görevlendirme bitiminden hemen sonra yapılması.

17

UNVAN VE KADROSUNDA ÇALIŞMA

Çalışandan daha iyi verim alınması sebebiyle unvan ve kadrosunda personelin çalıştırılması ve kadrosu bulunduğu birimlerde çalıştırılmasının sağlanması.

18

YEMEKLERİN KALİTESİ

Kurumda verilen yemek hizmetinin kalite olarak verilmesi sağlanmalıdır. 2018 – 2019 yılları 4. Dönem Toplu Sözleşmenin 49. Maddesi ‘Helal gıda sertifikalı ürünlere ilişkin alt yapının kurulmasıyla eşgüdümlü olarak kamu kurum ve kuruluşlarınca yemek hizmeti sunulmasında bu ürünlerin kullanımına ihtimam gösterilir.’ denilmekte olup helal sertifikası olan firmaların değerlendirilmesi.

19

SOSYAL ETKİNLİK

İdari ve akademik personelin kaynaşması için sosyal etkinlikler düzenlenmesi.

Açık ve kapalı spor salonları, sosyal tesis ve yerleşke misafirhanelerin ücretsiz ve/veya cüzi ücret karşılığında tüm personelin kullanımına sunulması.

20

 

BAŞARI BELGESİ VE ÖDÜLLENDİRME

657 sayılı devlet memurları kanununun 122. maddesine göre personele başarı belgesi, üstün başarı belgesi ve aylıkla ödüllendirme belgeleri idari personelin motivasyonunun arttırılmasına yönelik hazırlanarak verilmesi.

21

İDARİ KURUL TOPLANTILARI

Üniversitemizce yapılan idari kurul toplantılarında personeli ilgilendiren konular hakkında idari ve akademik personelin bilgilendirilmesi.

22

 

SHÇEK ATAMALARI

SHÇEK yurtlarından memur olarak çalışmaya başlayanlar, eğitimine uygun kadrolara atamaları yapılmalı.

MADDE 25- 2828 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 16- Bu Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında ataması yapılan ve fiilen görevde bulunanlar kurumların kadroları ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih ve öğrenim durumları itibarıyla ihraz ettikleri unvanlara atanırlar.

Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce hak sahibi olanlardan daha önce istihdam hakkından yararlanmamış olanlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş yıl içerisinde Bakanlığa başvurmaları halinde ek 1 inci maddede yer alan istihdam hakkından maddede belirtilen diğer şartları taşımaları kaydıyla yararlanabilirler."

YÖNETİM KURULU

 

Barış ABAK

 

 

Şube Başkanı

 

İhsan KOÇ

Behram GÜL

Enes AYYILDIZ

Başkan Vekili

Mali İşlerden Sor. Başkan Yrd.

Teşkilatlanma Başkan Yrd.

Murat ALICI

Oğuz BAHADIR

İbrahim YILMAZ

Basın İlet. Başkan Yrd.

Eğitim Sosyal İşl. Başkan Yrd.

Mevzuat İşl. Başkan Yrd.